Pelplin, dnia 01 sierpnia 2024 r.
RPŚ.7150.2.2024.KR
O G Ł O S Z E N I E
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 604 ze zmianami), w związku z art. 37 ust. 1 i 4 art. 38 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r., o gospodarce nieruchomościami (Dz. U z 2024 poz. 1145 ze zmianami) oraz Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 14 września 2004 r., w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości (Dz. U. 2021 poz. 2213) §13, §14 oraz §17 Uchwały XVII/150/12 Rady Miejskiej w Pelplinie z dnia 29 marca 2012r., w sprawie zasad gospodarowania nieruchomościami stanowiącymi własność Gminy Pelplin (Dziennik Urzędowy Województwa Pomorskiego z dnia 27 kwietnia 2012r., poz. 1534), Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin ogłasza pierwszy nieograniczony przetarg ustny na najem n. w. nieruchomości lokalowej położonej w Pelplinie:
1. OPIS NIERUCHOMOŚCI:
Numer działki
Udział w działce nr 186/1 i częściach wspólnych budynku 0,0302
oznaczenie
Lokal użytkowy – garaż nr 11 o pow. 23,10 m²
opis
Lokal użytkowy – garaż usytuowany w zabudowie szeregowej w budynku transportu i łączności, zlokalizowanym przy ul. Mickiewicza 39. Budynek w którym znajduje się przedmiot przetargu znajduje się na działce nr 186/1 o powierzchni 4292 m², zapisanej w księdze wieczystej nr GD1T/00037695.
Stan lokalu: obecnie użytkowany.
Lokal wydany zostanie nowemu najemcy w terminie 60 dni od dnia rozstrzygnięcia przetargu.
Czynsz dzierżawny
cena wywoławcza rocznego czynszu netto:
2 496,00 zł
do wylicytowanego czynszu zostanie doliczony należny podatek VAT
- Wadium
- Minimalne
postąpienie
- Wadium w wysokości: 400,00 zł
- minimalne postąpienie w wysokości 1% rocznego czynszu netto: 25,00 zł
Rodzaj
Oddanie w najem na czas nieoznaczony w trybie nieograniczonego przetargu ustnego
TERMIN I MIEJSCE PRZEPROWADZENIA PRZETARGU:
PRZETARG ODBĘDZIE SIĘ DNIA 03 września 2024 r., O GODZ. 8.30 w budynku Urzędu Miasta i Gminy w Pelplinie, Pl. Grunwaldzki 4 – I piętro (sala ślubów).
3. WADIUM:
Wpłaty wadium należy dokonać najpóźniej do dnia 28 sierpnia 2024 r., na konto Urzędu Miasta i Gminy w Pelplinie BS Skórcz 0/Pelplin 62 8342 0009 2000 0358 2000 0004. Dowód wniesienia wadium podlega przedłożeniu komisji przetargowej przed otwarciem przetargu. Wadium wpłacone przez uczestnika, który przetarg wygrał, zaliczone zostanie na poczet rocznej opłaty za dzierżawę gruntu.
Wadium ulega przepadkowi w razie uchylenia się uczestnika, który przetarg wygrał od zawarcia umowy dzierżawy. Osobom, które nie wygrały przetargu, wadium zostanie wypłacone w terminie 3 dni od zakończenia przetargu na konto podane przez uczestnika przetargu.
4. Uczestnicy przetargu zobowiązani są posiadać dokumenty:
1) dowód osobisty, a w przypadku osób prawnych i jednostek organizacyjnych nieposiadających osobowości prawnej, a podlegających wpisom do rejestrów – aktualny wypis z właściwego rejestru, stosowne pełnomocnictwo (ewentualnie zgoda organów statutowych na nabycie przedmiotowej nieruchomości), dowód tożsamości osoby reprezentującej podmiot,
2) dowód wpłaty wadium, który równoznaczny jest z zapoznaniem się przez wpłacającego z warunkami i przedmiotem przetargu i przyjęciu ich bez zastrzeżeń,
5. UWAGI:
1) Przetarg przeprowadzony zostanie w języku polskim.
2) O wysokości postąpienia decydują uczestnicy przetargu, z tym, że postąpienie nie może wynosić mniej niż 1% ceny wywoławczej z zaokrągleniem w górę do pełnych dziesiątek złotych.
3) Najemca przyjmuje nieruchomość w stanie istniejącym.
4) Najemca wyłoniony w drodze przetargu przyjmuje do wiadomości i akceptuje warunku niniejszego przetargu.
5) Wynajmujący nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne wady ukryte nieruchomości.
6) Informacji o sposobie zagospodarowania nieruchomości można również uzyskać w Urzędzie Miasta i Gminy Pelplin – II piętro, pok. nr 30B (tel. 58 536-12-61 wew. 12).
7) O terminie zawarcia umowy, wygrywający przetarg zawiadamiany jest pisemnie lub telefonicznie.
8) Burmistrz Miasta i Gminy Pelplin ma prawo odstąpienia od przetargu w przypadku uzasadnionej przyczyny.
5. Zobowiązania:
Najemca zobowiązany będzie:
1) użytkować lokal w taki sposób, by nie doszło do jego zniszczenia. W przypadku zniszczenia lub uszkodzenia Najemca jest zobowiązany do naprawy lub odtworzenia, we własnym zakresie i na własny koszt.2) do przestrzegania przepisów prawa dotyczących utrzymania przedmiotu najmu w należytym porządku i czystości i innych zaleceń służb porządkowych.
3) ubezpieczyć nieruchomość od odpowiedzialności cywilnej.
4) uiszczać podatek od nieruchomości zgodnie z przepisami o podatkach i opłatach lokalnych oraz inne opłaty wynikające z odrębnych przepisów. Obowiązek podatkowy powstaje z dniem wydania lokalu.
5) nakłady poniesione przez Najemcę w związku z przygotowaniem przedmiotu najmu do założonego celu, a także nakłady związane z użytkowaniem przedmiotu najmu zgodnie z celem najmu - nie podlegają zaliczeniu na poczet czynszu rozliczeniu (nie podlegają zwrotowi).
6) po zakończeniu Umowy, wydać Wynajmującemu lokal w terminie 14 dni od dnia wygaśnięcia/rozwiązania Umowy, w stanie niepogorszonym, uwzględniającym jednakże w danych stosunkach normalną eksploatację. Przekazanie nieruchomości nastąpi w oparciu o protokół zdawczo-odbiorczy.
7) Po zakończeniu umowy w terminie 14 dni przywrócić lokal do stanu pierwotnego z uwzględnieniem normalnego zużycia. W szczególności Najemca będzie miał obowiązek zdemontowania i wymontowania, a następnie wywiezienia na własny koszt i ryzyko wszelkich urządzeń zamontowanych przez Najemcę w przedmiotowym lokalu. Jeśli Najemca nie wykona w terminie czynności określonych powyżej - demontażu i utylizacji, to wyraża on zgodę na zlecenie ich wykonania osobie trzeciej przez Gminę na koszt Najemcy.
6. Opłaty
1) Terminy wnoszenia opłat: czynsz płatny miesięcznie w terminie do dnia 10 dnia każdego miesiąca.
W miesiącu w którym podpisana zostanie umowa, czynsz z tytułu najmu obliczony zostanie proporcjonalnie do ilości dni objętych umową tj. od dnia wydania nieruchomości do końca danego miesiąca – obowiązek wniesienia opłaty w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
2) Należny podatek VAT - zgodnie z obowiązującymi przepisami;
3) Zasady aktualizacji czynszu - Czynsz waloryzowany będzie o wskaźnik cen towarów i usług konsumpcyjnych (inflacji) podawany przez GUS. Pierwsza indeksacja czynszu może nastąpić w styczniu 2025 roku. Zwaloryzowana stawka czynszu będzie podstawą kolejnej waloryzacji. Zastrzega się, że Najemca nie będzie miał prawa do wystąpienia z żądaniem waloryzacji czynszu.
4) Najemca będzie powiadamiany w formie pisemnej o wysokości czynszu ustalonego po waloryzacji.
5) Dodatkowych informacji o nieruchomości będącej przedmiotem przetargu udzielają pracownicy Referatu Gospodarki Przestrzennej i Środowiska Pelplin, ul. Pl. Grunwaldzki 4, pokój nr 30B, tel. 58 536-12-61 w.12,e- mail:
[Email protected],
[Email protected]
Niniejsze ogłoszenie podlega wywieszeniu na tablicy ogłoszeń w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy na okres od
dnia 02 sierpnia 2024r. do dnia 03 września 2024r. oraz na stronie internetowej bip.pelplin.pl
Kontakt:
Urząd Miasta i Gminy Pelplin
tel: 58 536-12-61 wew. 12
[Email protected]
Ogłoszenie wysłane z programu dla biur nieruchomości ASARI CRM (asaricrm.com)