Być może wiele osób, które przygotowują mieszkanie do sprzedaży lub wynajmu nie wie nawet, że zabiegi i działania jakim poddawane jest mieszkanie nosi nazwę home stagingu. Technika ta polega na takiej aranżacji mieszkania, która pozwoli w sposób skuteczny zaprezentować atuty nieruchomości, a tym samym przyspieszyć decyzję o kupnie lub wynajmie. Decydując się na home staging, warto wziąć pod uwagę fakt, że najważniejszym czynnikiem decydującym o kupnie nieruchomości jest pierwsze wrażenie.
Na rynku nieruchomości podaż przewyższa popyt, warto więc dołożyć wszelkich starań, aby nasza oferta wyróżniła się na tle innych. Doskonałym do tego narzędziem jest home staging, którego zadaniem jest nie tylko sztuka dekorowania, ale także skuteczny marketing. Dzięki temu mamy większe szanse na złożenie korzystnej oferty zakupu lub wynajmu.
Jako że skutecznym narzędziem marketingowym nieruchomości jest reklama – coraz częściej mająca miejsce w sieci/internecie, należy mieszkanie do tego celu doskonale przygotować. Profesjonalnie zrobione zdjęcia, mają na celu ukazanie domu lub mieszkania w korzystnym świetle.
Pomieszczenia powinny prezentować się świeżo, jasno i nowocześnie. Aby nabrały nowoczesnego charakteru można wykorzystać oryginalne akcesoria, w tym także meble. Jeśli pomieszczenia mają niewielki metraż, można zastosować jasną, kremową kolorystykę ścian, dzięki temu wydadzą się większe i jaśniejsze. Niebagatelną rolę odgrywa także odpowiednie oświetlenie pomieszczeń, zanim zostaną sfotografowane. Odpowiednia kompozycja kadru i doświetlenie lokum, sprawi, że mieszkanie będzie wyglądało klimatycznie i nastrojowo.
Home staging oscyluje w kwocie około 300-1000 zł, wszystko zależy od tego jakie wiele jest do zrobienia.
Warto jednak zainwestować tę kwotę, bowiem dobrze przygotowana i pomyślana aranżacja wnętrz, bardzo często przesądza o decyzji kupna lub wynajmu nieruchomości. Home stanging wydobywa potencjał pomieszczeń i sprawia, że ewentualni kupcy łatwo wizualizują siebie jako przyszłych domowników/użytkowników domu czy mieszkania.
Najważniejszym wszakże zadaniem home stagera jest pokazanie funkcjonalności mieszkania. W tym celu usunie zapewne niepotrzebne, zaburzające odbiór wizualny przedmioty i meble, a zastąpi je elementami neutralnymi, niemal bezosobowymi. Tak, aby miejsce zostało odpersonalizowane i sterylne – z punktu widzenia wrażenia estetycznego jaką powinien zastać potencjalny nabywca. Oznacza to oczywiście usunięcie osobistych przedmiotów np.zdjęć rodzinnych lub innych zbiorów.
A zatem ideą home stagingu jest zaprezentowanie nieruchomości w taki sposób, aby była ona ofertą najbardziej korzystną spośród dostępnych. Pozwoli to także na uzyskanie wyższej ceny ze sprzedaży.
Potencjalny klient widzi od razu potencjał mieszkania, jego walory, funkcjonalność – a to ma wpływ na jego decyzję. W sytuacji, gdy na rynku nieruchomości jest zwiększona podaż mieszkań w stosunku do nabywców, warto o tym pomyśleć.