Ogłoszenie
o wynajmie lokalu użytkowego i garaży na okres do 3 lat
Zarząd Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS sp. z o.o. ogłasza publiczny ustny przetarg na wynajem na okres do trzech lat lokalu użytkowego i garaży, stanowiących własność Gminy Miasta Suwałki i Skarbu Państwa, położonych w Suwałkach przy ulicy:
Lokal użytkowy:
1. Tadeusza Kościuszki 108 o powierzchni użytkowej 57,72 m² – wywoławcza wysokość stawki czynszu 23,00 zł/m² netto, wadium 1 960,00 zł.
Lokal przeznaczony jest na działalność gastronomiczną, fryzjersko – kosmetyczną, rozrywkową i rekreacyjną, sprzedaży detalicznej kwiatów, wyposażony w instalację elektryczną, wodno – kanalizacyjną i centralnego ogrzewania.
Garaże:
2. Utrata 9 A – garaż o pow. 31,54 m² – wywoławcza wysokość stawki czynszu – 7,00 zł/m² netto, wadium 330,00 zł.
3. Utrata 9 A – garaż o pow. 18,00 m² – wywoławcza wysokość stawki czynszu – 7,00 zł/m² netto, wadium 190,00 zł.
4. ul. Sejneńskiej - garaż o pow. 18,00 m² na działce oznaczonej numerem geodezyjnym 12075 i pow. 27,00 m² – wywoławcza wysokość stawki czynszu od powierzchni garażu – 6,00 zł/m² netto, wadium 160,00 zł;
5. ul. Emilii Plater – garaż o pow. 19,00 m² na działce oznaczonej numerem geodezyjnym 10094 – wywoławcza wysokość stawki czynszu od powierzchni garażu – 15,00 zł/m² netto, wadium 430,00 zł;
Minimalna wysokość postąpienia wynosi 1,00 zł w przypadku lokalu użytkowego i 0,50 zł/m² w przypadku garaży.
Lokal i garaże są przedmiotem przetargu w aktualnym stanie technicznym.
Przedmiotem przetargu będzie wysokość miesięcznej stawki czynszu netto za 1 m² powierzchni użytkowej lokalu i garaży. Koszty eksploatacji i podatek od nieruchomości przyszły najemca ponosi odrębnie. Osoba, która zostanie ustalona kandydatem na najemcę, zobowiązana będzie przed podpisaniem umowy najmu do wpłacenia kaucji zabezpieczającej w kwocie stanowiącej równowartość trzymiesięcznego czynszu brutto, wyliczonej w oparciu o wylicytowaną w przetargu stawkę czynszu. W przypadku poz. 1 gdy wymiar jednomiesięcznego wylicytowanego czynszu wyniesie ponad 1 500 zł netto, wynajmujący może żądać od kandydata na najemcę przedstawienia do akceptacji dodatkowego zabezpieczenia płatności należności.
W przetargu mogą uczestniczyć osoby fizyczne lub prawne, jeżeli wpłacą wadium w podanej wysokości w określonej formie, miejscu i czasie.
Wadium należy wpłacić na rachunek bankowy: Bank Pekao S. A. 14 1240 5211 1111 0010 6623 2587 do dnia 19.02.2025 r. Wadium złożone przez wygrywającego przetarg nie podlega zwrotowi i zostaje wliczone na poczet przyszłego czynszu.
W przypadku odstąpienia przez kandydata na najemcę od zawarcia umowy, wadium przepada na rzecz Gminy Miasta Suwałki.
Wadium złożone przez innych uczestników przetargu podlega zwrotowi w ciągu 14 dni na indywidualne konta każdego uczestnika.
Osoby przystępujące do przetargu zobowiązane są przedstawić Komisji Przetargowej następujące dokumenty:
1) dowód wpłaty wadium (opłaty manipulacyjne wpłaty i wypłaty wadium obciążają oferentów);
2) osoby fizyczne – dokument potwierdzający tożsamość (dowód osobisty lub paszport);
3) przedsiębiorcy wpisani do ewidencji działalności gospodarczej – dokument potwierdzający tożsamość oraz aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej;
4) reprezentanci osoby prawnej – dokument potwierdzający tożsamość i aktualny odpis z właściwego rejestru, wykazujący umocowanie do reprezentowania danej osoby prawnej;
5) pełnomocnicy – dokument potwierdzający tożsamość i pisemne pełnomocnictwo oraz – w przypadku osoby prawnej – aktualny odpis z właściwego rejestru, wykazujący umocowanie osób, które podpisały pełnomocnictwo do reprezentowania danej osoby prawnej;
oraz oświadczenie o zapoznaniu się z ogłoszeniem, jego warunkami, przedmiotem przetargu i jego regulaminem.
Istnieje możliwość zapoznania się z przedmiotem przetargu oraz projektem umów najmu regulującej jego warunki, które nie podlegają ustaleniu w trybie przetargu w terminie od dnia 10 lutego 2025 r. do dnia poprzedzającego przetarg w godzinach od 9:00 do 13:00, w dniach roboczych.
Przetarg odbędzie się w dniu 19.02.2025 r. (środa) o godz. 11:00 w siedzibie Zarządu Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS sp. z o.o. - ul. Wigierska 32, w sali konferencyjnej (poziom – 1).
Bliższe informacje dotyczące lokalu i garaży, warunków przetargu oraz projektu umów najmu dostępne są w siedzibie Zarządu Budynków Mieszkalnych w Suwałkach TBS sp. z o.o. przy ul. Wigierskiej 32 pok. nr 2, w Biuletynie Informacji Publicznej, w dzienniku www.monitorurzedowy.pl i na stronie internetowej www.zbm.suwalki.pl Dodatkowe informacje można uzyskać telefonicznie pod nr 87 563 50 51 i 52.
Suwałki, dnia 2025-02-04
Prezes Zarządu
Tomasz Ostrowski
/-/ podpis nieczytelny
Kontakt:
Urząd Miasta Suwałki
tel: 87 563-50-51
[Email protected]
Ogłoszenie wysłane z programu dla biur nieruchomości ASARI CRM (asaricrm.com)